Una dintre scaparile cele mai frecvente in implementarea proiectelor online e integrarea strategiei pentru SEO in efortul initial de dezvoltare a website-ului.

Diferitele scenarii de business impun canale de comunicare diferite, in functie de modelul de costuri, tipurile traficului atras si a nisei de piata. In plus, contextul de moment in care se incep demersurile de dezvoltare a site-ului e de multe ori decisiv.

De exemplu, un business care vinde haine online prin intermediul Facebook incepe demersurile de realizare a site-ului pentru ca vizitatorii vor sa plateasca cu cardul sau o casa de arhitectura isi face o carte de vizita online pentru ca are nevoie de o maniera facila de prezentare a portofoliului catre clienti. Astfel, focusul principal cade pe promovarea pe Facebook sau dezvoltarea web, iar optimizarea SEO ramane pentru ‘alta data’.

 

Procesul de webdesign si SEO merg mana in mana

Recomandarea noastra e ca optimizarea SEO sa fie ‘prinsa’ in orice demers de creare a site-ului. Motivul e ca in cadrul demersurilor de optimizare, se modifica elemente esentiale ale site-ului cel putin partial cum ar fi structura si cantitatea continutului din paginile importante.

Daca demersurile de optimizare vin la scurt timp dupa dezvoltarea initiala, se ajunge in situatia in care se aloca alte resurse pentru modificarea platformei tocmai dezvoltate, doar pentru ca nu s-a tinut cont de posibilitatea optimizarii SEO din start.

In general, optica trebuie sa fie ca optimizarea SEO sa nu lipseasca dintr-o strategie de comunicare online realista.

 

Motivul e ca e singura varianta de acces in prima pagina Google fara costuri per vizita, iar demersurile de optimizare amelioreaza si costul per click din campaniile AdWords desfasurate ulterior. Ar fi o greseala strategica sa nu exploatezi, la un moment dat, aceasta sursa de trafic foarte orientat.

Daca stabilim asadar ca la un moment dat vom face demersuri active de SEO, are mult mai mult sens sa tinem cont de strategia de optimizare din momentul dezvoltarii site-ului, astfel incat toate ‘modificarile’ sa fie inglobate in dezvoltarea initiala. Se evita astfel scenariul nefavorabil in care se aloca resurse redundante pentru optimizarea care s-ar fi putut face din start.

In situatii si mai nefericite, se poate constata ca tehnologiile folosite, organizarea continutului sau structura site-ului fac ca orice demers de optimizare sa fie inutile in forma existenta. Singura solutie in cazul asta e refacerea site-ului folosind tehnologiile si structurile compatibile cu demersurile de optimizare SEO.