De o perioada buna de timp, vedem in analytics-uri de toate tipurile o ‘mutare’ a traficului dinspre terminale desktop catre device-uri mobile.

Peste 60% din traficul platformelor noastre vine de pe mobil. Asta inseamna ca peste jumatate dintre vizitatorii unui site nu vor vedea niciodata platforma in format desktop.

Implementarea unui site usor de accesat si parcurs de pe mobil se poate face in doua feluri: fie cu un site dedicat terminalelor mobile, fie cu un site ‘responsive’, care isi redimensioneaza elementele in functie de marimea ecranelor.

In cazul site-urilor dedicate, utilizatorii de mobile vad un site cu totul separat de cel care e accesibil de pe laptop/computer. Paradigma asta ofera posibilitatea implementarii de functionalitati speciale pentru mobil, afisate in mod optim cu elemente vizuale gandite special pentru scroll vertical, pe terminale mici.

Daca se opteaza pentru paradigma de site responsive, se fac anumite ajustari si implementari care sa ofere site-ului posibilitatea sa isi adapteze interfata in mod dinamic la dimensiunile terminalelor cu care se face accesarea. In cazul asta, vizitatorul care face accesarea vizioneaza acelasi site pentru desktop, dar care se adapteaza automat la terminalul lui mobil. Paradigma asta nu ofera atat de multa flexibilitate in implementarea functionalitatilor sau in afisarea elementelor, dar e mai rapida pentru ca implica mai putine resurse la implemetare.

Indiferent de varianta aleasa, un lucru e cert: omiterea implementarii unui proiect web usor de accesat si vizionat de pe mobil (fie el dedicat, fie responsive) e o greseala strategica si atrage dupa sine risipirea a cel putin 60% din bugetele de comunicare.