Site-urile responsive sau mobile friendly nu mai sunt optionale


De o perioada buna de timp, vedem in analytics-uri de toate tipurile o ‘mutare’ a traficului dinspre terminale desktop catre device-uri mobile. Peste 60% din traficul platformelor noastre vine de pe mobil. Asta inseamna ca peste jumatate dintre vizitatorii unui site nu vor vedea niciodata platforma in format desktop. Implementarea unui site usor de accesat si parcurs de pe mobil se poate face in doua feluri: fie cu un site dedicat terminalelor mobile, fie cu un site ‘responsive’, care isi redimensioneaza elementele in functie de marimea ecranelor. In cazul site-urilor dedicate, utilizatorii de mobile vad un site cu totul separat de cel care e accesibil de pe laptop/computer. Paradigma asta ofera posibilitatea implementarii de functionalitati speciale pentru mobil,...

Alegerea platformei corecte la crearea unui magazin online


Proiectele de creare a unui magazin online au la baza o decizie vitala: alegerea celei mai potrivite platforme. Desi magazinele online pot fi si ele realizate folosind o tema sau cu programare si design personalizate, alegerea platformei folosite in functie de numarul de produse si functionalitatile dorite e esentiala. Pentru shopuri online se pot folosi diferite CMS-uri cu functionalitati diverse, de la preferatul majoritatii WordPress si pana la platforma create special pentru comert online precum Magento sau Prestashop. In general, fluxurile de shop sunt similare, iar dispunerea continutului in pagini e destul de standardizat. In cele mai multe cazuri, vor fi suficiente o pagina de prezentare, categoriile de produse, pagina de detaliu a produsului si un flux de check-out care permite...

De ce sa lucrezi cu o agentie de web design?


De ce o agentie de web design? Poate e o intrebare care la prima vedere pare banala, dar exista foarte multi freelanceri cu care clientii initial aleg sa lucreze, dar in final nu livreaza la calitatea asteptata. Ideea de baza: ieftin nu e neaparat mai bine. Tentatia principala care determina clientii sa se indrepte catre freelanceri in detrimentul unei agentii de web design e pretul. Freelancerii, care n-au costuri fixe ridicate, pot face implementari de proiecte la niste preturi care sunt mult sub media pietei, chiar si in Bucuresti. Motivatia e ca un proiect facut astfel nu are foarte multe componente (uneori vitale): instalare, debugging, servicii de e-mail, aftersales, support si nu numai. Din pacate insa, sunt aspecte care unui prospect neavizat in general scapa si devin intr-adevar...

Creare site web – cu tema sau fara?


Fiecare proiect de creare site web are particularitatile lui, in special cand vine vorba de buget, obiective si intervale de timp. In general, cel mai important pentru un proiect de creare site web e sa faca parte dintr-o strategie mai ampla de comunicare si implicit de business. In functie de conditiile particulare fiecarei situatii, se decide daca se foloseste o tema sau se merge pe o dezvoltare web 100% personalizata. Daca e nevoie de o solutie rapida, se merge pe varianta unei teme, iar daca e nevoie de functionalitate aparte sau croita special pentru un proces de afaceri particular, se alege varianta cu design si programare personalizate. Optimacall.ro, dezvoltare realizata cu design si programare personalizata: OmidGhannadi.com, dezvoltare site realizata folosind o tema: Cele mai...

‘Va asteptam cu drag!’ – Oare?


Comunicarea, asa cum e ea inteleasa astazi de marea majoritate, e asimilata cu demersul de a vorbi (sau a scrie, iata) cu unul sau mai multi interlocutori. De cele mai multe ori insa, fiecare element care are o semnificatie, oricare ar fi contextul, are darul de a purta cu el un mesaj inerent. Astfel, simplificarea asta grosolana a comunicarii ca si concept, reducerea ei la ‘vorba’ sau ‘scris’ nu aduce dupa sine nimic bun, multe elemente din contextul mai larg pierzandu-se pe drum. Ar trebui sa incercam sa transmitem incredere utilizatorilor si vizitatorilor atrasi, iar asta vine in primul rand din coerenta mesajelor pe care le transmitem, indiferent de nivelul la care se face comunicarea. Down to business: luati exemplu sintagma ‘Va asteptam cu drag!’...

Webdesign si SEO


Una dintre scaparile cele mai frecvente in implementarea proiectelor online e integrarea strategiei pentru SEO in efortul initial de dezvoltare a website-ului. Diferitele scenarii de business impun canale de comunicare diferite, in functie de modelul de costuri, tipurile traficului atras si a nisei de piata. In plus, contextul de moment in care se incep demersurile de dezvoltare a site-ului e de multe ori decisiv. De exemplu, un business care vinde haine online prin intermediul Facebook incepe demersurile de realizare a site-ului pentru ca vizitatorii vor sa plateasca cu cardul sau o casa de arhitectura isi face o carte de vizita online pentru ca are nevoie de o maniera facila de prezentare a portofoliului catre clienti. Astfel, focusul principal cade pe promovarea pe Facebook sau...

SEO sau AdWords, care e mai bun?


Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim e legata de SEO si fratele lui geaman AdWords. Care sunt asemanarile, diferentele dintre ele si care e mai bun? Cea mai mare problema cu gemenii e ca ii cunosti, esti prieten si te intelegi bine cu amandoi, dar de multe ori ii incurci si nu ai idee care-i care. Cam asa si cu SEO si AdWords, cel putin asta intelegem din intrebarile primite de la voi. Ce se intampla de fapt? Google AdWords e sistemul prin intermediul caruia iti poti plasa o reclama platita de tip anunt text in sectiunile de anunturi sponsorizate prezente pe motorul de cautare Google precum si pe reteaua de display Google. Componenta care intra in discutia noastra e cea cu destinatia pe motorul de cautare Google. SEO (Search Engine Optimization) e demersul de...

Oferta de website, ultimul pas… sau oare primul?


In multe cazuri in care primim cereri de oferta, constatam ca optica si modul in care e gandit locul website-ului in contextul mai larg al demersurilor de marketing si comunicare nu sunt cele mai potrivite. Pericolul cel mai mare consta in subestimarea importantei componentei online al unui business si implicit al site-ului. Fie e vorba de un business existent, dar care si-a bazat activitatea pe mediile traditionale, fie e vorba de un business nou, axat cu totul pe mediul online, dar care neglijeaza importanta acestuia, in special pe termen mediu-lung. Cel mai semnificativ detaliu e ca platforma in sine, demersul de implementare al unui website trebuie privit ca un element necesar, dar nu suficient dintr-un angrenaj mai amplu, cel al strategiei online. Trebuie avut in vedere si cristalizat...

Cat costa sa faci un website?


Cat costa sa faci un website? O intrebare legitima pe care fiecare potential client o va pune in momentul in care doreste realizarea unui proiect online. Inainte sa incercam sa gasim un raspuns pertinent, trebuie lamurite anumite detalii despre ce inseamna sa realizezi un site web. Majoritatea proiectelor de site de prezentare sunt astazi realizate pe o platforma opensource de management al continutului (CMS, pe scurt) foarte raspandita si populara numita WordPress. CMS-urile sunt utilizate in realizarea site-urilor web pentru ca furnizeaza din start, in mod gratuit, un set de functionalitati standard pe care orice site trebuie sa le aiba: meniuri, butoane, obiecte, functii si cataloage programatice de baza. Asta inseamna un efort mai mic de implementare al unui proiect, lucru tradus...

Activitatea pe care o desfasuram zilnic se bazeaza foarte mult pe creativitatea de care da dovada fiecare dintre noi, indiferent in ce departament s-ar afla. Uneori insa, viata reala nu ne da ocazia sa ne exprimam creativitatea asa cum am dori in cadrul proiectelor noastre. Acest blog s-a nascut asadar din nevoia de a nu lasa neutilizata aceasta resursa care pentru noi e nepretuita!