Proiectele de creare a unui magazin online au la baza o decizie vitala: alegerea celei mai potrivite platforme.

Desi magazinele online pot fi si ele realizate folosind o tema sau cu programare si design personalizate, alegerea platformei folosite in functie de numarul de produse si functionalitatile dorite e esentiala.

Pentru shopuri online se pot folosi diferite CMS-uri cu functionalitati diverse, de la preferatul majoritatii WordPress si pana la platforma create special pentru comert online precum Magento sau Prestashop.

In general, fluxurile de shop sunt similare, iar dispunerea continutului in pagini e destul de standardizat. In cele mai multe cazuri, vor fi suficiente o pagina de prezentare, categoriile de produse, pagina de detaliu a produsului si un flux de check-out care permite finalizarea tranzactiei. Problemele incep sa apara atunci cand numarul produselor e peste limita suportata de platforma sau implementarea unor functionalitati avansate nu exista in platforma aleasa initial.

Shop online dezvoltat in WordPress:

WordPress-ul standard nu ofera niciun fel de functionalitati de shop, dar acestea se pot obtine instaland module suplimentare. Aranjamentul e unul confortabil pentru ca are costuri de implementare mici, dar structura bazelor de date nu permite gestionarea unor stocuri extinse in conditii bune. De asemenea, daca se doresc conditii variabile la facturare (in functie de zona sau modalitatea de livrare de exemplu), atunci e nevoie de achizitionarea si configurarea unor module suplimentare.

In zona platformelor concepute special pentru magazine online, exista de exemplu Magento care ofera functionalitati foarte extinse si complete. Acesta se justifica insa numai in cazul magazinelor cu stocuri extinse, in special pentru ca e o platforma mai complexa, mai greu de instalat si configurat si care are nevoie de mentenanta extinsa, deci de costuri suplimentare.

Magazin online dezvoltat cu Prestashop:

magazin online