SEO si AdWords

Cautare organica si Ads

Traficul provenit din Google e generat in mod cert in urma unei cautari, situatie extrem de favorabila pentru afaceri pentru ca le ofera ocazia sa-si prezinte produsele sau serviciile exact in momentul in care clientii le cauta.

Fie ca e vorba de rezultatele organice (normale) sau anunturile AdWords, vizitatorii astfel atrasi au o nevoie de care sunt constienti si sunt aflati in cautarea unei solutii in mod activ.

Atat optimizarea SEO cat si campaniile Google AdWords au la baza algoritmi meniti sa asigure relevanta dintre cautare si rezultat, astfel ca in mod cert cei care iau contact cu furnizorii de servicii sau produse sunt interesati de o achizitie.

Repozitionarea printre primele rezultate organice ofera vizitatorilor garantia Google ca afacerea ofera solutii importante pentru cautatori.

Campaniile AdWords reprezinta cea mai eficienta si rapida metoda de plasare a afacerilor in rezultatele Google chiar atunci cand clientii le cauta solutiile.

Spre deosebire de optimizare SEO care e un proces de durata, campaniile AdWords functioneaza cu plata per vizitator (CPC) si pot fi implementate in decurs de cateva zile. Complementaritatea dintre cele doua canale de comunicare devine astfel esentiala pentru o promovare coerenta si completa pe motorul de cautare Google.

Traficul provenit din motorul de cautare Google furnizeaza vizitatori aflati in doua etape diferite ale ciclului de achizitie datorita plasamentului diferit in pagina de rezultate. Astfel, traficul generat in urma optimizarii SEO din rezultatele organice e reprezentat de clienti aflati la finalul procesului de documentare, in timp ce vizitatorii atrasi prin anunturi Google AdWords decid deja solutia finala.

Optimizarea SEO e un proces de durata si reprezinta o componenta importanta a oricarei strategii de marketing.

Datorita modului in care e construit algoritmul Google de indexare a rezultatelor din motorul de cautare, un site optimizat SEO e de asemenea un site in care continutul e bine organizat, care are un aspect curat, iar experienta utilizatorilor e una simpla si eficienta.

Numai daca aceste conditii sunt indeplinite, site-ul va putea avea posibilitatea de a fi repozitionat printre rezultatele fruntase ale motorului de cautare. Astfel, indiferent daca repozitionarea prin SEO e un demers de actualitate sau nu in planul de marketing, se recomanda adaptarea structurii si a programarii web initiale astfel incat sa faciliteze optimizarea ulterioara cu un minim de resurse suplimentare alocate.

Construirea programatica a oricarei platforme poate fi optimizabila SEO in situatia in care se tine cont de acest potential obiectiv din start. Sunt si situatii in care se impune optimizare SEO pentru o platforma deja existenta, dar in cazul construirii unei platforme de la zero, includerea optimizarilor SEO in procesul de creare al site-ului asigura evitarea de costuri redundante ulterior.

Construirea platformei tinand cont de viitorii termeni destinati optimizarii SEO nu implica resurse suplimentare fata de programarea obisnuita, dar asigura o fundatie solida pentru demersurile de optimizare ce vor urma.

Includerea optimizarii SEO in programarea web devine astfel o etapa recomandata pentru orice plan de marketing, indiferent daca se vizeaza sau nu repozitionarea in Google la momentul constructiei web.

SEO e un proces de durata, conditionat de modul in care motorul de cautare isi reimprospateaza rezultatele.

Algoritmul de indexare actualizeaza site-urile prezente in paginile sale in iteratii repetitive, iar durata dintre doua iteratii e de aproximativ doua saptamani.

De aceea, avansarea printre rezultatele Google se face treptat, cu cresteri sesizabile la intervale ce pot dura cateva saptamani. O stratagie corecta si eficienta de comunicare pe Google implica atat componenta de marketing prin SEO printre rezultatele organice cat si una prin AdWords printre anunturile sponsorizate. Justificarea consta in complementaritatea celor doua componente, atat ca timp de implementare cat si ca alocare de resurse.

Astfel, Google AdWords implica timpi mult mai scurti de la implementare pana la rezultat, campaniile de anunturi putand fi configurate si activate in decurs de cateva zile.

Spre deosebire de SEO, anunturile AdWords functioneaza numai atata timp cat exista resurse disponibile alocate campaniei, iar daca acestea se epuizeaza, afisarea anunturilor inceteaza. Spre deosebire de AdWords prin care se investeste direct in traficul generat, pe principiul modelului de plata-per-vizita, optimizarea SEO furnizeaza vizite continuu, dar fara costuri de trafic odata obtinute pozitiile vizate.

Pastrarea acestora implica in schimb operatiuni de mentenanta si administrare continua, in special in contextul concurentei dinamice.

Structura impusa continutului de catre optimizarea SEO isi face simtite beneficiile si in contextul promovarii Google AdWords. Astfel, un continut considerat potrivit de catre algoritmii de indexare Google va avea un impact pozitiv si asupra campaniilor AdWords.

Proiecte

Marketing Google